• Articole recente

  • Comentarii recente

    • Arhive

    • Categorii

    • Meta

    • Arhiva

    • Autentificare


    • Arhiva

    • Abonati-va

      Alegeti listele preferate:

    • Contacte

      Orele de lucru:
      Luni - Vineri.: 9:00-19:00
      Sâmbătă: 9:00-14:00

      str.A. Sciusev 49 of.15
      (întrarea prin curte)
      MD 2012, Chișinău, Moldova

      Telefon:
      +373 69 026 072
      +373 22 220 196

      E-mail: info@eliteacademia.md
      Skype: eliteacademia.md
    • Cuvintul “nu se poate” – argumente pro si contra.

      La una din lecțiile, ” mama și copilul “, me-a fost adresată o întrebare – Ce să fac? Spun copilului, că nu se poate să atingă , nu se poate să bată… Însă el continuă să facă în ciudă!

      Cuvântul ” nu ” ar trebui să fie utilizat numai în situații cu adevărat periculoase care pun în pericol sănătatea și viața copilului. De exemplu, nu se poate să fugi peste autostradă, acest lucru este periculos. Și astfel până la parc ar trebui să mergem de mână, sau în cărucior .

      Probabil, situația, când copilul aruncă jucăriile, scoate totul din toate sertarele și dulapurile, umple podeaua cu cereale în bucătărie, se joacă în priza de perete, bate pe sticla, oglinzi, ușă… și nu înțelege cuvintele “nu se poate”. Îi interzici ceva, se uită la tine și continuă să facă ceea ce a făcut. Te simți neajutorată în a schimba situația și treptat te înfurii. Nu ajută nici o convingere, nici strigăte de amenințare, nici o acțiune de evitare… Nimic. Copilul se întoarce la ocupația lui. Ce să faci ?

      Raspunsul este foarte simplu. Avem nevoie pentru a elimina toate elementele periculoase și fragile de la îndemâna copilului. Chiar dacă la început pare imposibil (de exemplu, este dificil de a muta sistemul de la calculator, sau ce să faci cu usa de sticla). Rezolvarea  acestor întrebări, va salva psihicul copilului și nervii Dvs. De ce asta e singura cale? Deoarece copilului cu vârsta de 1an până la 2 ani, este încă imposibil de a explica de ce nu se poate bate oglinda, etc. Capacitatea creierului încă nu este capabilă să înțeleaga această explicație. Copilul are un interes cognitiv ridicat la orice lucruri – periculoase și nepericuloase. Aceasta arata ca creierul copilului se dezvoltă foarte bine, și în cele din urmă copilul este interesat de orice, tot timpul .

      Este important pentru copil, să păstrați acest interes de învățământ, pentru ca în viitor să-i fie ușor și plăcut de a învăța. Prin urmare, sarcina unui adult, să fie aproape de copil, să-i ofere un astfel de mediu în care se poate explora în siguranță tot ceea ce îi este interesant.

      Cu stimă pedagog-psiholog
      Gorceac Tatiana.

      Leave a comment

      Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.